Vyděláváme na internetu – výhody a nevýhody platby za kliknutí (PPC)

Platba za kliknutí (PPC – pay-per-click) je model internetové reklamy kdy prodejce výrobků nebo služeb platí za kliknutí na reklamu.

Platba za kliknutí z pohledu vlastníka webu

Pro vlastníka webu je to možnost jak monetizovat obsah webu. Stačí se zaregistrovat do některého z dostupných systémů a přidat kód s reklamou na svůj web. Výhodou je, že vlastník webu obdrží peníze, i když nedojde k nákupu služby nebo výrobku. Mezi neznámější systémy patří Google Ads. V ČR je alternativou Sklik od Seznam.cz.

Nevýhodou pro vlastníka webu jsou snad jen poměrně nízké platby za proklik a také relativně nízká šance, že návštěvník webu na reklamu klikne.

Platba za kliknutí z pohledu inzerenta (inzerující podnikatel nebo firma)

Výhodou pro firmu nebo podnikatele prodávajícího produktu nebo služby je, že může poměrně přesně cílit na potenciální klienty např. pomocí klíčových slov. Podnikatel má pod kontrolou i celkový rozpočet, který za reklamu vynaloží. Platba je realizována klikem zákazníka na danou reklamu.

Nevýhodou pro inzerenta je, že na reklamu může klikat konkurence nebo lidé, kteří o produkt nemají zájem. Další nevýhodou je, že platba je za kliknutí na reklamu, nikoliv za zrealizovaný prodej produktu, jako je tomu např. u affiliate marketingu.

V článku neuvádím byrokratické požadavky vyžadované českým daňovým systémem, k tomuto účelu slouží jiné specializované články.

Zdroje:

[1] https://cs.wikipedia.org/wiki/Platba_za_kliknut%C3%AD
[2] https://www.google.com/intl/cs_cz/adsense/start/
[3] https://www.sklik.cz/

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *